Odświeżony Volkswagen Scirocco. Ładniejszy?

Popularne coupe Volkswagena - model Scirocco - wkracza właśnie w szósty rok swojej rynkowej kariery. Na salonie motoryzacyjnym w Genewie Niemcy zaprezentują jego odświeżone wcielenie.

Zmiany w "aparycji" auta są bardzo subtelne - fani modelu zwrócą jednak uwagę na przeprojektowany pas przedni. Inne są teraz m.in. kratka wlotu powietrza, zderzak i światła przeciwmgłowe. Kształt tych ostatnich zmienił się z okrągłego na prostokątny. Od nowa zaprojektowano też biksenonowe reflektory.

Z tyłu znajdziemy m.in. nowe - wykonane w całości w technologii LED - światła, delikatnie przemodelowaną pokrywę bagażnika i zaprojektowany od nowa zderzak.

Paleta barw nadwozia poszerzyła się o pięć nowych lakierów, w ofercie pojawią się też nowe wzory felg ze stopów lekkich. Kilka nowości odnaleźć też można we wnętrzu. Zmieniono kształt podciętej u dołu kierownicy i dysz nawiewów, które zdają się być zapożyczone z Golfa GTI.

Reklama

Na szczycie konsoli środkowej pojawiły się analogowe wskaźniki (temperatura oleju, stoper i ciśnienie doładowania).

Za wyjątkiem Scirocco R wszystkie odmiany są teraz wyposażone w system start&stop. Auto standardowo występować będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Oprócz podstawowego silnika - 1,4 l TSI - na życzenie klienta każda jednostka napędowa może być sparowana z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią DSG o sześciu przełożeniach.

Wszystkie wersje silnikowe poddane zostały kuracji wzmacniającej. Najsłabszy silnik - 1,4 l TSI - zyskał 3 KM i rozwija teraz moc 125 KM. Benzynowy 2,0 l TSI występować ma w trzech wariantach mocy: 180 KM (+20 KM), 220 KM (+10 KM) i 280 KM (+15 KM). Do 150 KM (+10 KM) zwiększyła się też moc słabszego diesla 2,0 l TDI. Jego mocniejsza odmiana oferuje teraz 184 KM (+7 KM).

Odświeżone Scirocco trafić ma do salonów z początkiem drugiej połowy roku. W Polsce auto oferowane będzie od lipca.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy